העומק המתוק של שבעה עשר בתמוז – מדברי החתם סופר, השפת אמת, ורבי צדוק הכהן מלובלין

היום בו בועז מתחתן עם רות ומתחיל להאיר אורו של דוד המלך.
יום שנשתברו הלוחות, אבל נפתח הפתח לתורה שבעל פה.
יום שנשתכחה התורה, ויש זיכרון בהעלם.

שיעורי תורה על ימי בין המצרים י"ז בתמוז ותשעה באב, ראו כאן

נהנתם? שתפו אחרים, הם יודו לכם.

הוסיפו את התגובה שלכם:

2 תגובות
  1. יהודה הגב

    שבוע טוב ומבורך
    רק הערה אחת, ידוע ששחור אינו צבע כלל כי הוא בולע את כל הקרן אור ואיני מבין מה שהבאתם שצייר קודם צובע את הבד בשחור, אין זה נכון כלל.
    ספר תורה הוא לבן והאותיות שחורות שהם מגבילות את הלבן וע"י זה מגלות תוכן שמובן לנו, אבל האמת (כך שמעתי מאבי ז"ל) שהבעל קורה צריך לקרוא את הלבן שמתחת לשחור.
    וזה טעם שאותיות מחוברות פוסלות כי אז השחור (העדר) נהיה מציאות. וכן במצבה נהוג לחרוט ולא אותיות בולטות כי אז האות עצמה היא מציאות. (שחור הוא מוות, אדום הוא דין)
    שנזכה לימים ש"ותמלוך אתה לבדך על כל יושבי תבל וכו", וכן בעלינו לשבח "לתקן עולם במלכות שקי" שזה כל המטרה שאנו צריכים בשבילה לצפות למשיח, ר
    ור"ה הוא אחר תשעה באב כי המלכת הקב"ה עלינו מבטלת את השחור של ימי בין המצרים, וע"כ יש שבעה דנחמתא מיד אחר תשע"ב.
    ישר כוחכם ובשורות טובות

  2. יהודה הגב

    על מה שכתבתי, הרי ודאי שאלנו הכל מתחיל מהלילה כמו שכתוב ואז המצווה הראשונה של יהודי זה קריאת שמע שהוא עניין אמונה. אמנם בקדשים הלילה הוא אחר היום אבל אצלנו הכשלון קודם כמו שאמרו "אין אדם עומד על דברי תורה אלא אם נכשל בהם תחילה" ולא כתוב : "ח"ו" זאת אומרת שזה מחוייב המציאות.
    אמנם צייר וגם להבדיל סופר לוקח נייר או קלף לבן שבה כל הידע אבל ללא צימצומים ולכן לא רואים כלום (וגם במוח אם תראו לאדם לבן לכל אופק ראייתו אינ רואה כלום וזה ברור בנירולוגיה שמול צבע לבן אין שום פעולה מוחית!)והוא מצייר קוו שחור וע"י שהגביל את הלבן אנו רואים. וזה מה שאמרו הקדמונים ומבואר היטב ברב ירוחם שהצימצום הוא הסיבה לגילוי וזה ברור לכולם. ועניין זה הוא אחד היסודות של הבריאה.
    שבוע טוב ומבורך

מומלצים

קצרים לשולחן שבת

נגן וידאו

ווארט קצר לפרשת אמור: לבחור בחיים

לקבלת השיעורים החדשים במייל

לשיעורי הרב בלוי שליט"א ניתן להאזין גם בטלפון:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן