03:05 | תשובה מועילה למרות שהיא נגד השכל, בגלל שהשם יתברך הוא 'טוב' ורוצה שהאדם לא ייענש ו'ישר' ורוצה שאדם ילך בדרך ישרה |
07:52 | השילוב של ישר שהוא דין וטוב שהוא חסד, הוא השלמות |
11:39 | החכמה מחייבת רע לחוטא, כי חטא הוא חסרון ונברא בעולם כדי להימחות |
13:39 | הנבואה באה ממקום עליון שאין בו רע, ולכן מחייבת מוות לחוטא |
15:06 | תורה היא תיקון האדם והבריאה, ולכן נותנת תיקון של קרבן |
16:19 | הקב"ה מקבל לב נשבר ונדכה, וזהו תשובה |
17:19 | ביאור המדרש על מעלת לב נשבר שנחשב ככל הקרבנות וכו' |
20:43 | לב נשבר, האדם עצמו הוא זבח. כי מחזיר עצמו אל השי"ת |
23:07 | הבן מגלה פנימיות האב, ותשובת דוד מתגלה אצל שלמה בבנין ביהמ"ק |
24:26 | האדם הוא בית המקדש, וכשחוטא מטמאו, וכששב בתשובה בונהו מחדש |
26:36 | פסול בבהמה כשר באדם, כי כשבהמה מתה יורדת לארץ ואדם רוחו עולה למרום, ולכן גם במום כך |
28:50 | מידתו של הקב"ה להשתמש בכלים שבורים, כי מידתו ענוה ופשיטות |
29:52 | משל לשומר כלי של המלך ששברו, מה עצת החכם, הקרוב למלך, והאומן שייצר את הכלי, לעומת המלך עצמו |
33:51 | ביאור למה החכמה והנבואה דורשות רעה ומות |
36:07 | התיקון של התורה הוא קרבן, להתקרב אל השי"ת כנגד מה שנתרחק, ובתורה עצמה מתרחק מהבהמי ונעשה שכלי |
40:24 | עומק תשובה אמתית הוא החזרת כל המעשים למקורם שהוא הבורא |
אָמַר רַבִּי אֲלֶכְּסַנְדְּרִי הַהֶדְיוֹט הַזֶּה אִם מְשַׁמֵּשׁ הוּא בְּכֵלִים שְׁבוּרִים גְּנַאי הוּא לוֹ, אֲבָל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא כְּלֵי תַּשְׁמִישׁוֹ שְׁבוּרִים, שֶׁנֶּאֱמַר קָרוֹב ה' לְנִשְׁבְּרֵי לב