רחמנא ליבא בעי – עקידת יצחק – שפת אמת וליקוטי מוהר"ן

מה היה גמר המצוה בעקידת יצחק?

הנסיון הגבוה ביותר, במאמר השורשי והסתום, התברר במחשבה וברצון.

וזה לשונו בספר שפת אמת בראשית פרשת וירא שנה תרמ"א: והנה מצוה זו של העקידה לא נגמרה במעשה רק היה רצונו יתברך שיהיה מוכן לשוחטו. והיינו שהיה עבודה גבוהה מאוד. כי שרש המצות הם למעלה מהטבע ורק האור מתלבש במעשה הגשמיי ויש מצוה שהיא רק במחשבה ורצון והוא למעלה מהתלבשות העשיה. ואברהם אבינו עליו השלום נתנסה בעשר נסיונות לתקן עשרה מאמרות. נמצא נסיון העשירי הוא במקום גבוה מאוד. ולכן נאמר לו עתה ידעתי כו', פי' אף כי לא בא לידי מעשה כך ניתקן בדעת העליון המבוקש ממנו. [גם יתבאר עפ"י הפ' לאל גומר עלי. וכמ"ש במ"א בכמה דוכתי כי גמר העבודה הוא בידי שמים] כנ"ל:

ועיין בליקוטי מוהר"ן תניינא תורה י"ב, איה מקום כבודו.

לעוד שיעורים ושיחות בענייני ראש השנה, תקיעת שופר, עקידת יצחק, ועשרת ימי תשובה ראו בעדכון לראש השנה

שיעורי תורה ודברי תורה על פרשת השבוע ראו כאן

נהנתם? שתפו אחרים, הם יודו לכם.

הוסיפו את התגובה שלכם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן