הציצית, ושלשת השפות בהם השם יתברך מדבר איתנו – מתורת הבעל שם טוב

קוד מורס. והבריאה המספרת.
שלש הסתכלויות בציצית, שלש הסתכלויות בחיים.
כל מה שקורה – משמעותי.
משל האשה המכוערת. והשדים שמחוללים סביבנו.

תולדות יעקב יוסף פרשת לך לך אות ד': שמעתי ממורי שאם נזדמן שראה דבר עבירה יבחין שיש בו שמץ עבירה זו, עכל"ק.

ועיין בערבי נחל (פרשת לך לך) וזה לשונו, הבעש"ט אמר כי האיש אשר הוא נקי מחטא לגמרי ולא פגם כלל מעולם אפילו כל שהוא, אי אפשר לו לראות רע בשום אדם, או שישמע מרע שיעשה שום אדם, כי לא יזמין לו השי"ת לראות רע או לשמוע שום רע, לכן כשרואה אדם איזה איש שעושה רע, או שמספרים לפניו מאיזה איש שעשה רע, תדע בבירור שיש בו שמץ מנהו מאותו הדבר בעצמו, ואף אם הוא צדיק, מכל מקום יש בו קצת דקצת מאותו ענין, והזמין לו השי"ת ראיה זו או שמיעה זו, כדי שישים אל לבו לשוב ולתקן הפגם ההוא, ועל ידי זה ישוב גם האיש הזה העושה רע, כי הוא תלוי בו, ולכן אין לאדם לדבר לשון הרע על חבירו, אף שראה אותו עובר עבירה, או ששמע מאיש מהימן שעשה פלוני עבירה, דהא מזה שהוא ראה או שמע הדבר ההוא, מזה יראה שמסתמא גם בו בעצמו יש מקצת מאותו הדבר, ומוטל עליו לתקן אצלו הדבר ההוא ועל ידי זה יתוקן גם האיש העושה רע, עכ"ל.

ובהיכל הברכה להרה"ק מקאמרנא זצוק"ל  (פרשת שלח ט"ו ל"ד) וזה לשונו, אלא הענין כך היה על פי הידוע ממרן האר"י והבעל שם טוב, כשהצדיק עושה חטא קל, גורם לאיש פשוט חטא חמור, כידוע שפעם אחד ראה אחד מהמוני עם שחילל שבת, והיה מתאנח מאוד על זה באיזה ענין חילל שבת שיראה את זה מחלל שבת, והראו לו מן שמים ששימש עצמו עם תלמיד חכם שנקרא שבת, ובזה נחשב לאיש כמותו חילל שבת. וכן אירע פעם אחד לתלמוד שהיה יושב בליל תשעה באב אחר חצות לילה והיה מייחד יחודים וכותב רזין דאורייתא, כי היה נדחה וגם ברית מילה היה ביום זה, על כן היקל לעצמו והסיח דעתו מן אבילות ונכנס לתחום אותו רשע והשיג גבולו של ס"ם הרשע, על כן התגרה בו הרשע באותו שבוע והביאו לידי כעס גדול, וגרם בכעסו שרשע אחר ותחב סכין בבטן רשע כמותו והרגו, ואמר לו מרן שכל זה גרם הוא ועשה תשובה גם על זה, עכ"ל.

נהנתם? שתפו אחרים, הם יודו לכם.

הוסיפו את התגובה שלכם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן